Followers

Saturday, May 29, 2010

Motivasi Keibubapaan




Motivasi keibubapaan yang diwar-warkan sejak 2 minggu yang lalu akhirnya berlangsung sebentar tadi. Majlis berlangsung tepat jam 9.00 pagi sebagaimana jadual dan dihadiri oleh kira-kira 200 ibubapa dan murid tahun 5 dan 6.

Motivasi tetap motivasi tetapi andai kerap disogok dengan perkara yang sama, gaya persembahan yang sama setiap tahun, dikhuatiri akan menjadi 'nasi basi'. Namun, meskipun ini adalah ulangan kali ke 3 untuk tahun ini, namun jika murid inginkan peringatan, maka sudah pasti ianya bermanfaat untuk mereka.



Apa yang pasti, 2 ,3 hari ni mungkin timbul tekad dan azam untuk mengikut apa yang baru didengar dari penceramah motivasi..... tetai kemudiannya.... Wal hasil balik asal.

Input yang diberi bukanlah perkara baru. Rasa saya, setiap kali guru tahun 6 masuk kelas...., 10 minit awal perkara ini yang kami tekankan. Fokus, tumpu perhatian, buat kerja rumah, jangan lupa solat, banyakkan bertanya jika tak faham dll. Namun, mungkin jika peringatan ini datangnya dari orang lain, maka ia lebih berkesan.
Apa-apa pun..... selamat berjuang demi menempuh UPSR yang bakal tiba.

No comments:

Post a Comment