Followers

Wednesday, March 10, 2010

Maulidurrasul 1431H


Hari ini berlangsunglah perarakan Maulidurrasul 1431H bagi murid-murid SK Demit 2. Tuhan Maha Berkuasa. Kalau kebiasaannya jam 8 pagi, cuaca akan panas terik tetapi hari in hujan telah turun renyai-renyai dan langit redup sekali.

Perarakan ini diketuai oleh Ustaz Yaziz dan dimulakan oleh murid-murid tahun 6 Gemilang. Pelbagai sepanduk dapat dilihat sepanjang perarakan tersebut. Perarakan ini dinilai markahnya dan pasukan kelas terbaik akan diberikan hadiah.
Untuk acara dewan, ia dimulakan dengan bacaan al-Quran oleh adik Arishani dan adik Ilyasa. Acara-acara lainnya termasuklah nasyid dan selawat oleh murid-murid.

Kemuncak dari perayaan Maulidurrasul ini ialah murid-murid SK Demit 2 dijamu dengan nasi gulai lembu semalam.
Meraikan Majlis maulidurrasul ini bukan sahaja untuk kita lebih mengingati Junjungan Besar Nabi Muhammad saw, tetapi juga untuk memupuk kemuafakatan di kalangan guru-guru dan murid-murid.

Kegemilangan murid-murid SK Demit 2 bukan hanya bergantung kepada guru-guru sahaja, malah lebih lagi, murid sendiri.

Semoga pemuafakatan dan kerjasama ini akan memupuk semangat setiakawan dan kesungguhan dalam berusaha demi merealisasikan sebuah kejayaan.
Segak berbaju melayu dan bersamping, blogger bergambar bersama Ustaz Yaziz selepas sahaja Perarakan Maulidurrasul tamat.



Kelas Program Pemulihan Intergrasi Khas (OKU) turut mengambil bahagian dalam perarakan kali ini.


Pelajar Tahun 6 Bestari berarak sambil berselawat ke atas Nabi Muhammad saw

2 comments: