Followers

Sunday, March 21, 2010

Selamat Datang




AHLAN WASAHLAN
SK Demit 2 hari ini (21 Mac, 2010) telah menerima kehadiran Guru Penolong Kanan (Pendidikan Khas) yang telah ditukarkan dari SK Dato’ Hashim 1 ke SK Demit 2 berkuatkuasa pada 16 Mac, 2010. Beliau yang dimaksudkan ialah YM Tg Nor Hazila bt Tg Harun. Kelas Program Intergrasi Pendidikan Khas (PIPK) yang sudahpun berjumlah 4 kelas, kini menerima seorang guru Penolong Kanan yang jelas berwibawa dan penuh pengalaman. Semoga dengan kehadiran beliau ke SK Demit 2 ini, akan mengukuhkan lagi halatuju dan matlamat PIPK kearah kecemerlangan.

SK Demit 2 juga hari ini telah menerima kedatangan 4 orang guru pelatih dari IPG Kota Bharu. 3 dari mereka akan menjadi warga SKD2 selama sebulan bagi melengkapkan kehendak latihan praktikum mereka dalam bidang Pendidikan Khas manakala seorang lagi dalam bidang Matematik.


Guru pelatih IPG Kota Bharu – dari kanan Mohd Nasrul Shafiq b Razali, Nur Madihah bt Amir Ruddin, Hefadatul Husna bt Zakaria (P. Khas) dan Nor Fazila bt Semat (Maths)

Menyorot sedikit tentang Kelas PIPK ini, ia merupakan suatu usaha murni Kerajaan dalam mendidik anak-anak 'penghuni syurga', anak-anak istimewa. Guru-guru terlatih dengan penuh rasa kasih sayang di dada, mendidik tanpa rasa jemu.

Kerajinan guru-guru PIPK ini terserlah dengan Kelas yang teratur dan perancangan p & p yang jitu dan tersusun. Alhamdulillah. Bila GB menyatakan tentang 3 perkara yang perlu diperbetulkan oleh semua manusia iaitu, Thinking (Fikir), turun ke Feeling (Perasaan) dan akhir sekali Action (Lakukan), maka kita kalangan pendidik harus banyak berfikir, merasa dan melakukan semua strategi kearah membentuk insan yang cemerlang. Isyaallah.



No comments:

Post a Comment