Followers

Saturday, February 13, 2010

Majlis Penyampaian Watikah Pelantikan Pemimpin Kecil SKD2

Majlis Penyampaian Watikah Pelantikan Pemimpin Kecil SK Demit 2 telah berlangsung pada 11 Febuari, 2010. Majlis ini telah dirasmikan oleh YS Cif Inspektor Rostam bin Ayob, Ketua Polis Balai Pengkalan Chepa.
Pada tahun ini, pelantikan Ketua dan Penolong Ketua Pengawas telah memecahkan tradisi. Tahun 2010 menyaksikan 2 Ketua Pengawas dan 2 Penolong Ketua Pengawas dilantik. Ketua Pengawas SK Demit 2 untuk tahun 2010 ialah Ariff Najmi (6G) manakala penolongnya ialah Mohamed Akmal Mirza b Mohd Tarmizi (6G). Bagi Ketua Pengawas Perempuan pula, Alesa Adlyana (6G) menyandangnya dan penolongnya pula ialah Nurul Shazwin (6G).



















Majlis Penyampaian Watikah ini juga menyaksikan pelantikan Ketua dan Penolong Ketua Pengawas PSS serta Ketua dan Penolong Ketua Darjah.
Dalam ucapan perasmian tersebut, Cif Inspektor Rostam ada menyatakan tentang pentingnya disiplin dalam memastikan murid kearah kecemerlangan dan kegemilangan pelajaran masing-masing. Untuk itu, sekolah berperanan memupuk disiplin yang utuh jika mahu mencapai kecemerlangan.
Majlis diteruskan lagi dengan pembacaan ikrar Pengawas oleh Ketua Pengawas SK Demit 2 tahun 2010 iaitu Ariff Najmi dan diikuti oleh semua Pengawas Sekolah, PSS, Ketua dan penolong Ketua Darjah.

Di majlis yang sama juga, 3 dari 4 guru SK Demit 2 yang beragama Budha telah diraikan dengan pemberian hamper Gong Xi Fa Cai. Mereka ialah Mr Leh Wee Eng, isterinya Mdm Lee Siew Cai, Pn Tan Nguk Wei dan Miss Koh Bee Tin (Tidak hadir).




No comments:

Post a Comment